Som leder kan du bruge lovgivningen som l¿ftestang i dit CSR arbejde - hvis du kender den

Synes du, at lovgivningen pŒ milj¿omrŒdet (produktomrŒdet) er en jungle, en bureaukratisk h¾msko for den frie udfoldelse, der nok kun er interessant for specialister og ikke for ledere.

Men du kan vende det om og se lovkravene som en mulighed til at l¿fte virksomhedens CSR-profil og forberedelse til cirkul¾re ¿konomi.

 

Hvis en virksomheds ledere for indk¿b, udvikling, markedsf¿ring og salg og ¿konomi kender deres rolle i forhold til fx EUÕs kemikalieregulering, REACH, fremmer det dialogen internt, og det kan f¿re til udvikling af nye forretningsmodeller og g¿re l¿sningen af kravene mere effektiv og det kan l¿fte virksomhedens CSR profil.

 

Hvorfor er sŒ netop produktlovgivningen relevant for min virksomhed, der markedsf¿rer forbrugsvarer som f.eks., elektronik, vinduer, m¿bler, t¿j?

 

Fordi elektronik er omfattet ogsΠselv om det sidder i et vindue er omfattet af REACH, RoHs og WEEE

Fordi selv en stol og blusen er omfattet af EUÕs kemikalieregulering REACH,

 

og

 

Fordi du som leder skal bruge din viden om den aktuelle milj¿dagsordens betydning for forretningsstrategi og image

 

PŒ seminaret fŒr du et par afvekslende timer:

¥                    med levende indl¾g og cases, der tager afs¾t i deltagernes egne virksomheder.

¥                    Hovedlinjerne af de formelle rammer for produktmilj¿et

¥                    Din rolle for at fŒ en organisatorisk sammenh¾ngskr¾ft

¥                    Produktmilj¿ets betydning for arbejdet med cirkul¾r ¿konomi og CSR