Førstehåndsindtrykket af din virksomhed er vigtigt – alt du bør være opmærksom på
Virksomheder lever af at producere ting, som kan sælges. Det kan være en service, det kan være en dåseåbner. Så simpelt kan det forklares.
Men der hører flere ting til en virksomhed end blot at producere varer. Det er f.eks. helt essentielt for enhver virksomhed, at de tager sig godt ud, når kunder og samarbejdspartnere kommer på besøg i virksomheden.
Derfor får du her hjælp til, hvordan du skaber den fedeste virksomhed, som alle vil besøge og samarbejde med.
Øjets første møde med virksomheden
Virksomhedens ydre er vigtig, det samme er placeringen. Om det er er meget vigtigt, er ikke helt sikkert. Vi kan sagtens leve med en halvdårlig placering og en mindre æstetiskbygning af virksomheden, så længe de producerer godt. Dog vil disse to komponenter altid har stor betydning.
Men det første møde er rettere virksomheden, når man træder ind. Når du ser på en virksomhed, at den kunne trænge til fliserens, fordi ydersiden eller indersiden er møgbeskidt efterlader det dig med et dårligt indtryk. Bestil derfor fliserens på https://www.renoverflade.dk/fliserens/.
Det første blik, når man træder sine ben ind i entreen, er afgørende for jeres kommende samarbejde. Ligesom på daten er de første 5 sekunder til et minut de allervigtigste. Hvis de kommer ind, ser rod, ser en usammenhængende indretning eller urene fliser, så farvel til jeres samarbejde. Få ordnet fliserensen, og så er I tættere på.
Udvælg virksomhedens gode historier
Efter de er indtrådt og I har sagt hej og så videre, kræver de med garanti en rundvisning, hvad I med glæde vil give.
Her er det så vigtigt, at I aldrig fremviser de uheldige sider af virksomheden, medmindre der er en ide med det. Virksomheder har alle sammen mindre heldige sider, som ikke skal vises frem som udgangspunkt.
Derimod skal de vises hen til den gode historie og til succeshistorierne. Det kan være sjov arkitektur fra virksomheden, som byggede fabrikken. Det kan være en indretning eller afdeling, som spiller ud over det sædvanlige. Har I det, så skal det vises.
Det skal være her, I bruger mest at tiden på rundvisningen.
Dog vil kunder og samarbejdspartnere også bemærke, hvis I bevidst undgår visse dele af virksomheden – så prøv at komme hele vejen rundt, så vidt det er muligt.